با حضور جناب آقای دکتر جهانگیری ، رئیس گروه مالی گردشگری و هیات همراه در بازدید از مجموعه سرزمین ایرانیان( آیلند)؛
افتتاحیه پل مهندس اکبر ترکان ، برگزاری آیین روز درختکاری و کاشت نهال توسط مدیران گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری، کلنگ زنی بزرگترین انبار در منطقه جنوب غربی تهران ، در محل پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) برگزار شد.



با حضور رئیس گروه مالی گردشگری و هیات همراه، آیین روز درختکاری با کاشت نهال توسط اعضای هیات مدیره گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در محل پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) برگزار شد.به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، در این آیین که به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری برگزار شد، یک اصله نهال توسط مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و یک اصله نهال توسط سیداحمد موسوی بنیانگذار آیلند در این مجموعه کاشته شد.سپس هر یک از مدیران گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در محدوده پارک خطی پروژه آیلند، یک اصله نهال کاشتند.با توجه به اهمیت گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست، در پروژه سرزمین ایرانیان یک مجموعه گلخانه برای تولید نهال ایجاد شده که در سال جاری ۱۶ هزار اصله نهال را تولید کرده است.همه ساله به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری در سراسر کشور میلیون ها اصله نهال کاشته می شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال نیز در مراسم روز درختکاری با کاشت سه اصله نهال فرمودند: " ما به کمک مردم، در طول چهار سال، از ۱۴۰۲ تا چهار سال، ان‌شاءالله میتوانیم یک میلیارد نهال را ایجاد کنیم؛ به توفیق الهی، ان‌شاءالله مردم در این زمینه همّت به خرج خواهند داد، دستگاه‌ها هم کمک کنند، و هر دستگاهی وظیفه‌ای دارد انجام بدهد. "
در ادامه بازدید رئیس گروه مالی گردشگری و هیات همراه از پروژه آیلند، کلنگ بزرگترین انبار از حیث متراژ و حجم در منطقه جنوب غربی تهران به زمین زده شد. مساحت این انبار در فاز نخست ۴۰ هزار مترمربع و مدت زمان احداث آن بین ۱۲ تا ۱۵ماه خواهد بود. مجری این طرح هلدینگ اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان به همراه شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان و پیمانکار آن شرکت تندیس تجارت باختر است.دسترسی به سه آزادراه مهم کشور از ویژگی های بارز این طرح محسوب می شود.

همچنین با حضور مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری و هیات همراه، پل مهندس اکبر ترکان در آیلند افتتاح شد. در این مراسم خانواده مرحوم ترکان حضور داشتند.مدیرعامل شرکت تندیس تجارت باختر پیمانکار احداث پل مهندس ترکان در مراسم افتتاح گفت: هر چند این پل پازل کوچکی از مجموعه بزرگ سرزمین ایرانیان است اما با افتتاح آن ، یک احساس توسعه ای بدست می آید.یوسف علیرضایی افزود: برای تبدیل رویاهای بزرگ به واقعیت، علاوه بر سرمایه و دانش نیاز به جسارت است که در مجموعه گروه مالی گردشگری وجود دارد.با افتتاح پل مهندس ترکان، ارتباط بخش شمالی و جنوبی آیلند و عبور از تقاطع جاده قدیم ساوه برقرار شد.
همچنین در این بازدید، کلنگ میدان چوگان توسط قائم مقام بانک گردشگری به زمین زده شد و قرار است با حمایت بانک گردشگری احداث و در ۴ ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.رئیس گروه مالی گردشگری و هیات همراه، همچنین از دیگر پروژه های سرزمین ایرانیان از جمله دریاچه مصنوعی، پارک خطی بلوار گلف (رینگ رود)، پیست خودرو آیلند به عنوان استانداردترین پیست جهان، مجموعه سوارکاری و پیست موتورسواری و ... بازدید کردند. در این بازدیدها هر یک از مدیران و مسئولان پروژه ها، گزارش کوتاهی در خصوص پروژه های مذکور ارائه کردند.در مراسم بازدید رئیس گروه مالی گردشگری، اعضای هیات مدیره گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری، مدیران هلدینگ ها و شرکت های تابعه گروه نیز حضور داشتند.
پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) با وسعت ۱۴۰۰ هکتار به عنوان نخستین شهر خصوصی نمونه بین المللی گردشگری در ۳۵ کیلومتری آزادراه تهران – ساوه واقع شده است. این شهر در قالب ۲۴ کاربری تفریحی و گردشگری، ورزشی ، تجاری، علمی ، فرهنگی و اقامتی تعریف شده است.

تاریخ انتشار : 1401/12/17